söndag 14 augusti 2011

Gjorde

av nät en strut som jag "klädde" med ljung och mossa. Satte dit en blomma jag hade hemma, skall sedan sätta dit en höstljung, gillar de färgade blå som man kan köpa. Ser den sedan hela vintern från sovrumsfönstret när jag satte den på en av ladorna:) När jag stod där och pysslade på kom något stort och fladdrande emot mig, var tvungen springa iväg för jag höll på krocka med sparvhöken som tagit en trast och den väjde för mig och tjongade till i ladtaket, den satt sedan en stund på backen och vaktade sin fångst, försökte fånga den på bild men det blev ingen bild som syntes så det var ju lite synd, försökte komma närmare men då flög den iväg.





2 kommentarer:

  1. Jättefint arrangemang. Vilken upplevelse, tur du han undan, kan se morgondagens tidningsrubrik framför mig...kvinna krockade med sparvhök :-)
    Ha en fortsatt fin dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja de har vassa näbbar, så man vet aldrig hur det kunde gå, ovanligt var det, förstod först inte vad det var som kom emot mig men gubben såg från altan, den hade först flugit in i Bollpilen som är bredvid och tagit trasten och flög sedan iväg med bytet och då var jag ivägen där jag stod vid ladan och gjorde nätstruten färdig med ljung och mossa.

    SvaraRadera