fredag 25 mars 2016

Det

börjar bli vårtider, solen lyser för fullt och en påse med penséer har såtts, blir nog över hundra plantor, inte illa det av en påse. Blandade färger med så det ser jag fram emot att få placera ut. Sedan kommer tiden man skall gå ut och se hur allt klarat sig och alltid är det någon överraskning åt andra hållet med, något växer över förväntan. Tibasten kommer ju först med sina rosa blommor, de är som små träd nu och var mindre än en decimeter när jag planterade dem. Förra året blev det en hel del nya Pioner som blommade fint. Inte så mycket plats kvar nu att plantera nytt men alltid kan jag väl hitta någon plats, det brukar alltid gå. En dag tar det väl stopp med plats men roligt är det med gamla och nya växter. Men än så länge får jag nöja mig med mina penséer och köpa lite snittblommor, tulpaner är ju min favorit.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar