lördag 24 augusti 2013

Germandön

Skulle tillbringa några timmar på Germandön men blev kvar fyra dagar och får återkomma dit. Så trevlig ö. gillade att vara där. Promenerade långt för att se fyr, det finns två på ön och den jag såg var nymålad. roligt se, det är ca tio år sedan de slutade användas. Mannen avverkar skog där och plötsligt fick hans chef för sig att jag skulle lära mig köra skotare så snabbt var det gjort, lastade och körde, körde först förstås och blev lite van maskinen, jätteroligt och mycket lättare än vad jag trodde det skulle vara, man känner sig lite stolt när man lastat ett lass med stora timmerstockar.

Vår hund skällde älg flera gånger och jag gick själv på ståndskall, hade skottläge men tyvär har jag ingen jägarexamen, jag är ju hundförare:). Fotade älgen iallafall:)




































 
Har fotograferat massor återkommer med mer bilder en annan dag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar