söndag 29 december 2013

Hade

både kokt och rökt skinka till jul och det blev en hel del över av den rökta, den är jättegod, gjorde piroger av det som var kvar, de är fyllda med skinka, purjolök, ost, vitlök, tomarpuré och svartpeppar, penslade med olja och satte på flingsalt och basilika, mums de blev goda.


 
De som brukar följa min blogg vet att här i norr brukar det vara kallt och mycket snö den här tiden. Jag brukar aldrig ha en snöfri altan men det har jag nästan, det bara töar hela tiden, kan komma lite snö som tinar bort. Den här tiden kan vi ha en meter snö i vanliga fall. Men jag är jätteglad att jag kan använda min baksida av tomten för det brukar inte gå, bara nu inte mina växter far illa för snö skyddar ju en hel del och jag har en massa nyplanterat men konstigt nog så brukar det gå bra ganska bra ändå. Det har ju varit isigt förr men aldrig så lite snö som det är nu den här tiden. Nu har vi gjort upp en eld för att halstra saltströmming, en delikatess:), de hade mycket rom i sig de här strömmingarna och det skall bli så gott på tunnbröd.
 





 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar