fredag 29 april 2011

Det

är så roligt nu se allt som kommer upp, idag har jag pytsat på lite gödsel och fyllt på jord i mina två nya små stenpartier. Det lyckades med lökarna det jag gjorde, brukar ha svårt få upp lökar här, blandade sand och benmjöl, satte i lökarna i det och tänkte jag fyller på jord till våren, det gick, jag ser det sticka upp lite från lökarna nu. Så nu fick de mer näring i jorden de fick så nu borde de växa ännu bättre:)

Det är varmare här än det brukar, känns som iallafall två veckor tidigare att kunna sätta ut penséer och andra tåligare växter, det är nattfrost någon natt då och då men inte varje natt:) Vi brukar ju kunna ha nattfrost till första veckan i juni, det är mycket vanligt men jag tycker inte det verkar bli så iår:)

Tibasten har fina blomknoppar och det är första året den blommar:). Man får komma ihåg att den är giftig men jag har inga småbarn här och själv äter jag inte Tibast:)

Nya dagliljor och Solhatt är på gång så det verkar gå bra med de nya från hösten, det är alltid spännande se så allt klarar vintern, jag börjar bli van nu att det mesta klarar sig här, vad skall jag prova för plantor till nästa år, behöver spännande utmaningar varje år fast jag vill ju de skall klara sig förstås.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar