tisdag 12 april 2011

Igår

hade vi en toppendag, sol och varmt hela dagen, idag mulet men plusgrader iallafall. Var så roligt se där det tinar, Honungsrosen har tinat fram och där bredvid har jag satt lökar som jag nu väntar på att de ska sticka upp, om de nu gör det, lökar kan klara sig dåligt här men gjorde så här stenar, sand och massor med benmjöl, tänkte jag täcker med jord iår istället, det blev sand och massor med löv på, ibland gäller det att komma på något knep för att lyckas, så blir spännande nu se. En Rams planterade jag med där, hoppas den går här i norr, nu väntar jag.

Längtar också efter mina Vitsippor, de kommer troget varje år:)



2 kommentarer:

  1. Jag känner ofta att jag "ligger efter" när jag läser om vad folk gör i sina trädgårdar, lyckas väl oftast springa på skånska bloggar...
    Nu ligger jag före istället. Igår hittade jag mina första vitsippor, flera stycken helt utslagna. Annars är det mest bara knopp i området, så det var en överraskning. =)
    Ha det bra! /Caroline

    SvaraRadera
  2. Vad avundsjuk jag blir fast snart får jag med se dem, det tinar fort nu, har varit så blött efter vägarna men bra det tinar. Vad bra att du får vara före ibland:) Jag brukar komma ikapp efter ett tag. Iår är det lite tidigt här faktiskt, det har varit så kall snö, inte så mycket vatten i den så det verkar gå fort iår när det smälter och verkar inte bli så blött som det brukar, märkte det igår när det inte var så mycket vatten runt mina pilträd som det brukar. Roligt med överraskningar den här tiden. Jag har kunnat se gröna blad på björnbärsbusken och lite annat grönt som nu synns. Det är en härlig tid nu:)/ Lena

    SvaraRadera