söndag 17 april 2011

När

jag kom hem från trädgårdsmässan, då hade vi all snö kvar och det har varit mycket iår, det såg ut som vid jultid. Nu är det så här:




Har varit ut och kikat vad som kommit fram sedan bara igår, Hammarbytarlöken tror jag den hette, var grön under snön, den har fått ett eget litet stenparti bredvid äppelträdet:




Nu vet jag att Backsippan klarar sig hos oss här i norr, den sticker upp:




Nu väntar jag på att Malvan ” partygirl” ska komma upp, alla Malvor kanske inte klarar sig här men många gör det, de som följt min blogg genom åren vet att just de är en av mina favoritblommor som jag gärna vill ha fler sorter av, nu testar jag en röd, ska bli roligt se om den klarat vintern. Bredvid den satte jag en dubbel Marguerit, den är vit och den sticker upp, det var is ovanför den igår så den rabatten har just börjat tina upp:




Nävor är tidiga, de är också gröna under snön:




Trodde Nätnävan skulle komma senare men den var också grön under snön. Trodde det skulle vara mer tjäle i jorden iår men det verkar inte så:) Vindruvan är redan bar från is och löv så kanske får jag igång den tidigare än jag brukar, den brukar komma igång midsommarveckan, kanske det kan bli mer av den iår, skulle vara riktigt roligt:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar