onsdag 29 januari 2014

Nu

snart kan jag se den första tulpanen från mina lökar som inte fått en köldperiod, har börjat placera ut lökarna i krukor lite varstans där de får ljus. I tvättstugan blir de större för varje dag. Kunde ändå inte låta bli köpa lite vita tulpaner och en kvist körsbär som blommar, hur skall man kunna motstå en blommande kvist den här tiden på året. Daggsalvian jag sått har också börjat komma upp, groddarna är på gång:). Tänkte ha dem i den nya rabatten på en sida av ladan där jag gjorde en odlingsbänk med stockar runt om, så skall fylla den med jord så fort det går. Tänkte sedan fröså sommarblommor, ettåriga där, som blåklint, harsvans, pionvallmo, blir säkert något mer men det är de fröpåsarna jag beställt från Impecta och nu fått hem. Tänkte Salvian skulle som vara stommen, placera ut dem och de andra runt om.












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar