onsdag 17 maj 2017

Nu är

äntligen snön borta och växterna vaknar till liv. En sen vår men det spelar inte så stor roll för det kommer alltid igen med varmare väder senare. Nu är det på gång och det är det här spännande att se när allt kommer upp, speciellt spännande är ju det som är nyplanterat om det klarat vintern. Mina Rhododendron har klarat vintern bra och är full i knopp. Tänk vad härdig de är. Sedan ser jag nyplanterade lökar sticka upp här och där men än får jag vänta ett tag på att se vad det egentligen var jag planterade, lökar går inte alltid så bra här  norr. Min sockertoppsgran är väldigt fin, börjar bli ganska många år nu. Jag har några gröna säckar som man kan plantera potatis i, med lucka så man ser det man odlar i jorden, provar morötter den här gången i säck. Har säck där man kan plantera tomater upp och ner också, kanske jag borde använda den. Idag mulet, hoppas på regn för då kommer växtligheten igång för nu är det mest plusgrader på natten.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar