lördag 6 augusti 2011

Det

blommar fortfarande i min trädgård:)


Lejongapen breder ut sig mycket, gillar de pastellfärgade blommorna:)







Utökat vid nya ladan, här har jag planterat perenn Solros och Axveronika som blir en och en halv meter, längtar till nästa år:)







  Utökar lite här och där faktiskt och här planerar jag att ha låga rosor, ska spana nästa år efter det:)


 Så roligt att den nya Bonican blommar efter vintern, brukar ta några år få igång blommning på den igen, har haft den förut i flera år, ville ha den igen:


Tänk att det går att ha slingrande Kaprifol här, har övervintrat denna, snart blommar den:)



Vindruvan fick det hårt i vinter, kom upp en månad senare än vanligt, till våren skall jag flytta den mot husväggen, en i Kalix får av samma sort vindruvor efter sin husvägg, så nu vet jag att det kan gå, hade den mest för att testa men nästa år får den en ny bättre plats:















2 kommentarer:

  1. Wow så vackert det blommar i din trädgård. Vilka liljor, den röd/blå helt otroligt så vacker.
    Måste fråga dig om det är du Lena som var på TB förrut och som skickade plantor med namnet smultron-någonting till mig, hade alias "manitou" på TB?
    Önskar dig en fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej, jo jag är på TB med men har den här bloggen med nu, skriver om annat än trädgård med här men det märks nog vad mitt huvudintresse är, det blir mest om trädgård här med. Orkar inte alltid skriva i den andra bloggen så det blir nog mer att skriva här. Då fick du smultronspenat, hur gick det med den, hoppas det gick bra, vad tyckte du om den? Har skickat den till flera. Roligt du hittat igen mig här:)/ Lena

    SvaraRadera