fredag 26 augusti 2011

Kan

tipsa om ett bra textilrengöringsmedel som ICA har, tycker det ibland är svårt få tag på sådant som är bra till att rengöra tygklädda fåtöljer och stolar, den här är bra till bilklädsel med:) Brukar använda Galltvål men det vita tyget i stolarna blir då grönt, inte så bra:(


Så roligt se hur Kaprifolen blommar, gillar verkligen färgen på den:)


Kan ni se vad detta är?
Det är avläggare på gång, Klematis, Björnbär och vinbär och Blåregn förökar man så stod det i senaste nummret av vi i villa. Kanske inte alltid med krukan i trädet men den växer där så då fick det bli så:)


 Cikorian blommar än:)



Björnbären växer så det knakar, måste antingen flytta på den nästa år eller göra en ställning där den kan klättra, vill ha vindruvan jag skall flytta efter den väggen, tror ni det går ha vindruva och björnbär efter samma ställning? Problemet är att björnbären som inte är min växtzon kanske inte klarar vintern någon annanstans i trädgården.


Är så jättenöjd med samplanteringen av Calystegian och Chokladmyntan:)







Här avläggare på gång av björnbären, skall prova den på annan plats så jag vet om jag kan flytta på den jag har efter husväggen, får nog fylla på lite mer jord i krukan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar