söndag 1 december 2013

Såg

på morgonprogrammet på Tvn, var lite historia om advent, måste säga att just advent även om vi har en historia, visst roligt veta men vad säger det, Kristi ankomst, javisst julen skall vara och är från religös ankomst, bättre det väl än komersiell men jag vill att julen ska vara trivsam, att man tänker på andra och sig själv, att man framförallt får träffa sina barn och så, tid till att träffas, må bra och ordna så man har en trivsam jul. Jag har väl alltid varit nyfiken på historia bakom allt men vem tänker idag på julstjärna och betlehems stjärna. Så vi får väl ägna en tanke till dessa kloka människor en gång i tiden som skapade flera av våra viktiga högtider när vi för det mesta mår bra av det och tar chansen att må bra och umgås, undra vad vi hade gjort annars. Jag med har pyntat som många andra, jag anstränger mig inte så mycket men lite grann vill man ju ha och en advent utan julstjärna och ljusstake det går ju bara inte.







Lite bak har det blivit i veckan.
 



Börjar bli intresserad juta i betong, det är ett av mina vinterprojekt på pysselområdet. Nu när jag städade lite i veckan så tömde jag den här baljan som jag har i tvättstugan med rengöringsgrejer och sådant, tänkte att det där mönstret skulle vara fint på en trädgårdssten och eftersom jag vet att baljan inte blir förstörd av att gjuta några stenar i den så är det bara sätta igång:), borde bli snygga betongstenar.

Trevlig första advent önskar jag alla!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar