torsdag 28 november 2013

Har

just fått första numret av, http://www.tradgardnorr.se/ och jag ser fina bilder med text, artiklar om trädgårdar förstås, fina bilder på fåglar och artikel om fågelliv i och kring våra trädgårdar, väldigt mycket fina blomsterbilder m.m, den här skall jag mysa med och läsa ikväll:)

Läste just i den tidningen om svårigheten med blå Bergsvallmo, denna lockande vackra blomma. När jag började så frön själv så var den ju given, den skulle jag så, var ju lite van att allt jag sådde kom upp, men inte den inte, sedan har jag provat igen och igen och igen, har fått upp dem men de växer supersakta och sedan dör de. Så för något år sedan köpte jag en planta, fick reda på att den vill ha sur jord, så köpte hem rhododendronjord och den har klarat sig och blvit större, mer blommor för varje år.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar