söndag 14 juli 2013

Fick vetskap

om gammla gårdar där det växer vilda blommor, sådant intresserar mig som gillar att fotografera och växttokig som jag är så ser jag en stor glädje i att se växter i "skogen" , brukar ju själv slänga ut lite frön lite varstanns:) Hittade inte alla men en del av dem:) Där växte mångder av Toppklocka, en rosa malva som påminner om ådermalva, miljontals plantor av den:), hade blommat ut det mesta, måste vara otroligt vackert när alla dem blommar, de hade spridit sig in i skogen, in i ängar, bland träden överallt, så häftigt:) Hallon och vinbärsbuskar såg vi med.


























 

3 kommentarer:

  1. Så fina bilder från några av 'Svanåmyrens glömda trädgårdar', den där mossmyren hade du fångat fint med kameran.
    Den stora vida Svanåmyren ligger en bit innanför den, tänk så många timmars arbete som finns nedlagt på platser som denna, men nu tar naturen tillbaka allt så sakta.
    Till sist finns bara några få spår kvar av det som en gång var en gård.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Ta med dig kameran kanske någon gång och fotografera där i olika ljus, tror det är ett sådant ställe där det verkligen blir magiska bilder, tyckte själv om bilderna därifrån, tror jag har några fler. Stället är lite speciellt, nog har jag sett myrar förr, men den där var så vacker och stor, var som speciell tycker jag, springer ju mycket i skog och jag har aldrig sett en så vacker mossmyr förut:)

    SvaraRadera
  3. Normally I don't read article on blogs, however I
    would like to say that this write-up very compelled me to take a
    look at and do so! Your writing style has been surprised me.
    Thank you, very great article.

    Feel free to surf to my web site; Local Towing Service Armstrong BC

    SvaraRadera