fredag 5 juli 2013

Nu

är planteringsjorden satt runt den nya dammen, nu är det bara hitta några växter till där det blev plats. Ville ha mycket prydnadssten så den är utplacerad, kanske lite mycket men blir säkert ännu bättre med fler växter och jag kan inte vara mer än helnöjd för så fint jag tycker det blev om jag får säga det själv:) Fyller nog på vatten i den idag, skall rengöra den lite först, kom lite jord i den, men det skall nog gå bra få bort det så det blir rent och fint från början:)


 
 


 

 

2 kommentarer:

  1. Spännande! Det växer säkert upp fort runt den. Jag gjorde lite nya land i år och tyckte det såg tomt så jag köpte lite små änglar och satte ut och flyttade några stora stenar. Dom syns inte nu ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja och det gjorde mycket rabatten bredvid som jag började på förra året eller var det kanske året fore, där är en pion och lite annat. Det var då jag såg att det skulle kunna passa med en damm där. Med ny planteringsjord är det ingen risk att det nya inte växer bara det är rätt växtzon på växten men i det läget behöver det inte vara min växtzon, har ju testat en hel del nu och det går att ha växter här som man inte tror går, säkert tack vare all snö vi får som skyddar så det är ju bara bra. Fint med lite prydnader. Jag satte en bit frigolit, satte en groda i mitten och stenar på sidorna, fick upp det lite och det blev lyckat, skall fota sedan. Man kan göra så mycket och det är roligt, jag får nya idéer hela tiden nu, stora grejer kan jag inte ha så mycket mer nu men små idéer finns det fortfarande plats för, är sugen på att gjuta i betong igen är jag också. / Lena

    SvaraRadera