lördag 6 juli 2013

På den

här sidan av altanen är det morgon och kvällssol och en lada och en häggmispelhäck skymmer ljuset så inte bästa planteringsläget precis. Har haft silverbuskar i många år där men ville ha det lummigare för längre bort har jag hägg där Åkervindan slingrar in sig och skapar ett djungelliknande intryck. Förra året satte jag Rosenhallon där med och förstärkte det vildvuxna lummiga och det blev genast mysigare vid uteplatsen:)



Här är min vilda del av trädgården, ni må tro att det varit fint med alla lupiner som blommat, väntar nu på Rosenmalva och Gråmalva som spridit sig där och just börjat blomma de med. Planterade en gul hallonbuske, ett skott från ett annat ställe för där bak slänger jag skräp och hallonbuskar finns där, röda vinbär, rabarber m.m Tänkte bärbuskarna får sprida sig upp på skräphögen. Blir insynsskyddat och jag får en liten kulle där.


 
Här har jag förbättrat med lite jord framför stenarna där jag har Kaukasisk elfenbensklocka, hallonbuskarna där före planteringsbänken skall bort. Vad tror ni, blir det för mörkt för amerikanska blåbär där, har dem på ett soligare ställe men skulle vilja ha dem här med om jag inte kommer på något annat.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar