torsdag 18 juli 2013

Saknar den

här liljan hade rabatten full men sorkarna tog den:(
 




 
De tog även
 







 
Men jag har iallafall bilder på dem:) Irisen Bruno hade jag planterat där liljor försvunnit i samma rabatt, tog den från ett ställe där den höll på kvävas av andra växter, de måste ha trott det varit en lilja och dragit ner den i sina gångar, de gjorde så med dagliljor på ett annat ställe i trädgården, varför kan inte sorkar skilja på lök och rot:( Fick ett tips på att sorkar tycker allium luktar illa så då skall jag plantera de tillsammans, då kan jag ju ha liljor igen:)

 

2 kommentarer:

  1. Trist när växter man pysslat med och tycker om bara försvinner så där.
    De var ju väldigt vackra dina liljor.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja speciellt man har haft dem länge, de liljorna I rabatten var bland det första jag köpte, räddade något som kom upp där, en liten smålök från de liljorna tror jag så har jag tur så har jag iallafall en kvar, undra var sorkarna sätter det de tar, är det inte alltför djupt ner kanske något har växtkraft så det kommer upp igen, ligger väl en massa i de djupa gångarna om de inte käkat upp det förstås.

    SvaraRadera